piątek, 27 listopada 2020

Japoński Horoskop i Numerologia

JAPOŃSKI HOROSKOP - ASTROLOGIA I NUMEROLOGIA 


Astrologia i numerologia japońska, podobnie jak japońska medycyna tradycyjna, włącznie z shiatsu, kiatsu, mahikari, reiki czy sokushindo (terapia stóp), są mało znane i niezbyt popularne na Zachodzie, a większości rzeczy z nimi związanych nikt jak dotąd nie przetłumaczył jeszcze na języki europejskie. Artykuł to skromna próba przybliżenia tematyki, która może być całkiem fascynującą przygodą życia... 

POZNAJ ZNAKI ZODIAKU Z KRAJU KWITNĄCEJ WIŚNI


Na całym świecie ludzie wierzą i wiedzą, że układ ciał niebieskich wpływa na ich życie oraz determinuje charakter, a wiedza na temat planet i gwiazd stałych oraz asteryzmów (konstelacji) pomaga przewidywać przyszłość. Kultura azjatycka i europejska różnią się między sobą pod wieloma względami chociażby religią i obyczajowością, która na Wschodzie lepiej usposabia do głębszych poszukiwań wewnetrznych. Podobnie jest z kalendarzem i znakami zodiaku, chociaż można też powiedzieć, że pewne metody i podejścia są w tych obszarach po prostu bardziej preferowane. Jeśli chcesz wiedzieć jak wygląda japoński horoskop, koniecznie zapoznań się z metodami chińskiej i indyjskiej oraz perskiej astrologii. Japoński system astrologiczny i kalendarzowy księżycowy zwany Genka-reki, a w sumie także chiński kalendarz został rozpowszechniony w 425 roku w północnych Chinach, znany był wcześniej w Tybeciei krainie Śang Śung. Rozpoczynając od pierwszego dnia roku księżycowego, a nie od pierwszego stycznia, kalendarz opiera się na 60-letnim cyklu uproszczonym do mniejszych cykli jowiszowych po 12 lat każdy. Każdy rok mini-cyklu jest wtedy powiązany z jednym z pięciu elementów (metal/złoto, woda, drewno, ogień i ziemia) oraz mitycznym zwierzęciem w zodiaku. 


W filmach i książkach o tematyce orientalnej często można spotkać się z nietypowymi określeniami „godzina psa”, „urodzony pod znakiem świni” czy „rok konia”. Wszystkie te pojęcia związane są z zodiakiem chińskim. Jest on ważnym elementem nie tylko kultury Kraju Środka, ale również Japonii. Wiedza o astrologii i numerologii japońskiej przenosi w świat pełen mitycznych stworzeń, duchów, potworów i przybliży wyobrażenia oraz mity i filozofie związane z poszczególnymi znakami. Japoński zodiak to 干支 Ten. W przeciwieństwie do systemu chińskiego, japoński Zodiak zawiera zwykle Mysz zamiast Szczura, Dzika zamiast Świnii (bardziej kulturalny jest) oraz Owcę zamiast Kozła, chociaż chińska wersja nazw jest również popularna. 

Japońskie znaki zodiaku są częścią skomplikowanego systemu astrologicznego-metafizycznego. System oparty na astronomii i kosmologii oraz mistyce i magii obejmuje również techniki mantyczne, nie tylko takie do pomiaru czasu i tworzenia kalendarza. System służy do przewidywania przyszłych wydarzeń, a także określania charakteru osoby, najpierw jest predykcyjny, a potem psychologiczny. Kraj Kwitnącej Wiśni, Japonia, to kraj pełen niepowtarzalnego i ponadczasowego uroku oraz tajemniczych grup i wspólnot mistycznych nastawionych na rozwój duchowy, chociaż najwięcej kojarzymy od strony sztuk walki (aikido, judo (dżudo), karate etc) czy reiki, reijutsukai, mahikari, omotokyo i podobne. Nie tylko dał światu lekcję odporności, ale także dał nam zodiak, który jest popularny poza granicami, acz zodiak japoński jest wytworem prawie całej dawnej Azji. Współcześni historycy i Japończycy uważają, że pochodzenie zodiaku w Japonii sięga nadejścia buddyzmu, chociaż horoskopy pierwszego władcy, cesarza Jammu wskazują, że astrologia była tam o wiele wcześniej. Z czasem system ten nie tylko przybrał bardziej rozbudowaną formę, ale zyskał akceptację zarówno na Wschodzie, jak i na Zachodzie. Autentyczna japońska tradycja astrologiczna to Sukuyōdō (Shukuyōdō), w odróżnieniu od astrologii buddyjskiej, o której częściej słyszymy na Zachodzie z powodu rozpowszechnienia się buddyzmu Zen. 

Pod wpływem rozwoju tradycji buddyjskich w regionie i wokół niego, zwierzęta zodiaku zostały oficjalnie zaadoptowane i szeroko rozpowszechnione około 604 roku naszej ery (buddyzm mocno propagował astrologię i numerologię). Kalendarz zodiaku Eto, Kanshi, lub japoński kalendarz zodiakalny jest integralną częścią kultury japońskiej i opiera się na interpretacjach pochodzących z 12 zwierząt zodiaku. Zwierzęta, o których mowa, są również nazywane Juuni Shi (Dźuuuni Śi) i są powszechnie kojarzone z bóstwami patronującymi, których mitologię powinno się dobrze znać dla poprawnego interpretowania horoskopu japońskiego. Amulety i talizmany astrologiczne są dostępne na ozdobach ochronnych lub rzeźbach noszonych lub przechowywanych w pobliżu osoby na którą mają wpływać w sposób ochronny. Japoński zodiak opiera się na wielu filozofiach taoistycznych, konfucjańskich, shintoistycznych i buddyjskich. Wyjaśniony system pochodzi z okresu masowego upowszechniania od VI do VIII wieku e.ch. Istnieje dziesięć tematów, które mają charakter liczbowy cykliczny, a każdy z nich odpowiada jednemu z dziesięciu wpływów żywiołów w postaci in (yin) lub yo (yang). Są one odczytywane lub interpretowane wraz z 12 zwierzętami lub gałęziami zodiaku, aby osiągnąć kulminację w dwu-symbolowych jednostkach, w sumie sześćdziesiąt. Każda z jednostek pochodnych reprezentuje rok w 60-letnim cyklu sześciolecia, pięć obiegów jowiszowych po 12 lat, sześć obiegów żywiołowych po 10 lat. 

Jak w każdym modelu astrologicznym, oznakom junishi (czytamy: dźuuuniśi, dziuuunisi) towarzyszą pewne legendy i wierzenia mistyczne oraz magiczne. Uważa się, że na osobowość osoby urodzonej pod określonym znakiem wpływają cechy charakteru zwierzęcia z nim związanego i uważa się, że można przewidzieć przyszłość związku w oparciu o zgodność znaków dwojga kochanków, mężczyzny i kobiety. Tak więc ludzie urodzeni w roku dzika lubią dobrze żyć, a osoby urodzone w roku psa (wilka) są wierne miłości i przyjaźni. Jednak nie wszyscy są na tej samej łodzi! Dzieje się tak, ponieważ oprócz zwierząt uwzględniane są elementy (żywioły), które również odpowiadają każdemu rokowi urodzenia. Zatem osoba urodzona w roku metalowego/złotego konia nie miałaby takiej samej osobowości, jak osoba urodzona w roku konia wodnego. Alchemia pięciu żywiołów operuje na psychologii dwunastu zwierząt. 

Astrologia japońska bardzo różni się od astrologii zachodniej, ale może oświetlić twoje życie i relacje na wiele znaczących sposobów. Istnieje w Japonii astrologia Shukuyo (czytaj Śukujo, Siukujo), której historia w Japonii patrząc na ślady archeologiczne, sięga ponad 3000 lat, jest jednym z najpopularniejszych systemów predykcji, przewidywania i przepowiadania, w Japonii. Opiera się na fundamentalnych ideach koshinto i starożytnych wschodnich koncepcjach duchowych karmana, samorealizacji i uczciwości. Wraz z buddyzmem Shukuyo zostało niejako ponownie rozprzestrzenione w japońskiej kulturze. Japoński zodiak zwierząt pochodzenia chińskiego (Juunishi) jest podzielony na 12 bloków, z których każdy zawiera grupę lat. Lata w każdym bloku różnią się o 12 lat od poprzedniego lub następnego roku (tylko w jednym bloku). Każdy blok otrzymuje nazwę zwierzęcia opartą na starożytnej chińskiej koncepcji, zgodnie z którą wszystkie przesunięcia czasowe są oparte na tych dwunastu jednostkach. W Japonii stosowanie cyklu dwunastoletniego zwanego jowiszowym, w którym każdy blok reprezentuje inne zwierzę, jest dość powszechne. Mówi się, że osoby urodzone w określonym roku odziedziczyły niektóre osobowości zwierzęcia z tego roku. Spójrzmy poniżej, aby zobaczyć, jakim jesteś rokiem i zwierzęciem, pamietając, że zgodnie z kalendarzem japońskim jak i chińskim, Nowy Rok wypada dla tych znaków zwykle w drugiej połowie stycznia lub w pierwszej połowie lutego, zależnie od Nowiu Księżyca. 

Analizujemy zgodność 12 znaków zwierząt wedle lat badając ich aspekty pomiędzy sobą, czy są w koniunkcji (ten sam znak urodzenia, w kwadraturze, opozycji czy sekstylach albo trygonach! Zwykle używamy znaki wpisane w postać koła astrologicznego dla rozpatrywania aspektów i wzajemnych zależności. Oprócz lat, każdy miesiąc od ruchomego Nowego Roku jest pod wpływem zwierzęcia, podobnie dni w cyklach dwunastodniowych, a także godziny doby wedle porządku dwunastu dobowych cykli dwugodzinnych (jak w chińskiej tradycji), co razem daje pełen wykres Horoskopu. Japońskie znaki zodiaku wywodzą się bezpośrednio z chińskich, a główna różnica polega na tym, że ostatnim zwierzęciem w Japonii jest dzik, a w Chinach świnia. Chiński zodiak jest obliczany zgodnie z chińskim kalendarzem księżycowym, podczas gdy współcześnie japoński jest oparty na kalendarzu słonecznym, ponieważ kalendarz księżycowy został w Japonii porzucony w 1872 roku, jednak astrologia japońska odnosi się do kalendarza księżycowego, który jest potrzebny do wyznaczania znaków 12-tu zwierząt, tyle, że daty przelicza na oficjalny kalendarz słoneczny. Chiński zodiak zwierzęcy (eto) został powszechniej wprowadzony w Japonii około trzeciego do czwartego wieku e.ch. Stosowano go głównie jako sposób wskazania dnia, miesiąca, roku, pory dnia, orientacji w przestrzeni, a także kolejności w ciągu wydarzeń w formie symbolicznej. Ponieważ w zodiaku występuje dwanaście zwierząt, jest on również określany jako juni-shi („dwanaście gałęzi”, gdzie juni oznacza „dwanaście” w języku japońskim), ponieważ cykl obraca się co dwanaście lat, jak obieg Jowisza wokół ekliptyki. 

Japoński kalendarz księżycowy (kalendarz zodiaku) opiera się na przybywającym i ubywającym Księżycu (Tsuki). Miesiąc księżycowy ma od 29 do 30 dni, z mniej więcej jednomiesięczną różnicą między kalendarzem księżycowym a słonecznym. W Japonii kalendarz księżycowy został porzucony w 1872 roku na rzecz słonecznego, zachodniego, ale nawet dzisiaj wiele świątyń i sanktuariów rodzimej wiary nadal używa księżycowych dat podczas ważnych festiwali i wydarzeń. W kalendarzu księżycowym Księżyc w nowiu (pierwszy dzień miesiąca), półksiężyc pierwszej kwadry (7-y lub 8-y), pełnia (15-y dzień cyklu) i półksiężyc ostatniej kwadry (22-gi lub 23-ci), są uważane za święte dni i znane jako Hare-no-Hi (晴れの日). Wszystkie pozostałe dni miesiąca są znane jako Ke-no-hi (褻の日). Do czasów współczesnych najważniejsze festiwale w Japonii odbywały się prawie zawsze w dni Hare-no-Hi. W dawnych czasach w Japonii ludzie wierzyli, że dzień zaczyna się i kończy od zachodu do zachodu Słońca, więc festiwale zwykle odbywały się od przeddzień festiwalu wieczorem (yoi matsuri 宵 祭 り) do godzin dziennych głównego dnia festiwalu (hon matsuri 本 祭 り) - z uroczystościami kończące się o zachodzie słońca w główny dzień festiwalu. Tak więc festiwale Hare-no-Hi zwykle trwały tylko 24 godziny, od zachodu do zachodu słońca. 

Historia powstania japońskiego zodiaku 


Juunishi lub Junishi (czytamy dźuniśi, dziunisi, z długim "u") to japoński kalendarz 12 zwierząt zodiaku. Jest to dwunastoletni kalendarz cykliczny, w którym unikalne zwierzę ma reprezentować każdy rok. Oznacza to, że określony rok jest odpowiednikiem znaku zwierzęcia, ten sam znak zwierzęcia powtórzy się po 12 latach. Jest to system służący do prognozowania przyszłości, oparty na połączeniu astrologii i systemu predykcyjnego. Dwie osoby w wieku 12 lat zwykle mają ten sam znak zwierzęcia (w granicach roku księżycowego czyli z wyjątkiem stycznia i połowy lutego, gdzie trzeba sprawdzić dokładnie). Na przykład dwie osoby urodzone w 2000 i 2012 roku są smoczym znakiem zodiaku, a zatem pozostają w relacjach ze sobą w aspekcie koniunkcji znaków. 

Wiele osób zawsze zastanawiało się, dlaczego kot nie jest częścią zwierzęcego Zodiaku i jest ciekawa historia, która to wyjaśnia. Według legend, pierwszy cesarz Jammu (Kamu-yamato Iware-biko no Mikoto - panował przez 75 lat w latach 660-585 p.e.ch.) zaprosił wszystkie zwierzęta na uroczystość noworoczną i ogłosił zwycięzcami dwanaście pierwszych zwierząt. Każde zwierzę wykorzystało swoje umiejętności na swoją korzyść i znalazło sposoby radzenia sobie ze swoimi słabościami. Wszystkie zwierzęta musiały przejść przez rzekę, aby dostać się do domu cesarza Kraju Wschodzącego Słońca. Najwolniejsze zwierzę, wół, zdecydowało się rozpocząć wyścig najwcześniej. Ponieważ mysz nie jest świetnym pływakiem, postanowiła jechać na grzbiecie wołu bez wiedzy tego dużego zwierzęcia. Prawie wygrywając wyścig, wół szczęśliwie dotarł do bram domu cesarza. Jednak zanim zdążył to zrobić, mysz wskoczyła na pierwsze miejsce. Dlatego wół zajął dopiero drugie miejsce.

Królik przeskakiwał przez kamienie rzeki, pies bawił się w wodzie, dzik był zbyt głodny, że ​​zjadł i zasnął. Wszystkie inne zwierzęta dotarły do ​​domu cesarza, z wyjątkiem jednego zwierzęcia. Kot przybył dzień później niż wszystkie inne zwierzęta. Na podstawie opowieści kot zapomniał o prawdziwej dacie uczty i postanowił zapytać o to mysz. Podstępna mysz, z powodu swojej nienawiści do kota, skłamała, że uczta jest dzień później niż w rzeczywistości. Dlatego do dziś koty gonią myszy, ponieważ uważa się, że nadal ich za to nienawidzą. 

Cesarz Jimmu żył 126 lat, rozpoczął panowanie 11 lutego 660 roku p.e.ch., a zmarł 9 kwietnia 585 roku w wieku 126 lat, co oznacza, że urodził się 13 lutego 711 roku p.e.ch., czyli w pierwszy dzień Nowego Roku wedle chińskiego kalendarza księżycowego. Dzień 11 luty obchodzony jest uroczyście jako święto powstania starożytnego państwa japońskiego i początek linii dynastycznej japońskich cesarzy Słońca wywodzonych od Amaterasu. Tradycja shinto liczy czas, daty od początku panowania Cesarza Jimmu, zatem do rocznika gregoriańskich dat współczesnych należy dodać 660 lat, aby mieć rocznik japoński (Rok 2000 to w Japonii 2660, a 2012 to w japońskim koshinto 2672). Kultura, religia i duchowość japońska są starsze od chrześcijaństwa. Tradycyjny, kulturowy, narodowy i cesarski kalendarz zwany jest Koki lub Kouki (皇紀, kōki). 

Pierwszy państwowy horoskop Japonii 


„Historia Japonii datuje się od momentu objęcia władzy przez pierwszego cesarza Jimmu 11 lutego 660 roku p.e.ch., w Kioto i to powinno być podstawą pierwszego horoskopu Japonii. Wydaje się jednak prawdopodobne, że prawdziwa jedność polityczna została osiągnięta dopiero w pierwszych wiekach ery chrześcijańskiej. Historia współczesnej Japonii jest często datowana od przybycia amerykańskiego komandora Perry'ego do Tokio, przywrócenia władzy cesarskiej lub ogłoszenia pierwszej nowoczesnej konstytucji, tak zwanej Konstytucji Meiji, 11 lutego 1889 roku." --- pisze w "The Book of World Horoscopes" astrolog Nicholas Campion. Jak na Kraj Wschodzącego Słońca przystało, obejmowanie władzy i ogłaszanie ważnych dekretów miało zwykle miejsce około Wschodu Słońca, kiedy pojawiały się pierwsze promienie tarczy Słońca, zatem godzina na zrobienie horoskopu nie jest zbyt trudna do ustalenia. Pamiętamy, że interpretujemy tylko planety używane w japońskiej astrologii, czyli dwa Światła, Słońce i Księżyc (Tsuki) oraz Pięć Planet z pierwszej klasy jasności: Merkury, Wenus, Mars, Jowisz, Saturn. Oprócz tego węzły księżycowe i jakieś 27 na początek gwiazd lub grup gwiazd stałych. Żadnych Plutonów, Neptunów ani planetoid, gdyż stara astrologia nie rozważa obiektów o słabej sile świecenia, a raczej tych najjaśniejszych i bardzo jasnych, wyraźnie widocznych w grze świateł nieba. 



Podstawowe terminy astronomiczne i astrologiczne 

Amanogawa (天の川) - Droga Mleczna, Srebrzysta Rzeka; 
Hoshi, Sutā (星, スター) - gwiazda; 
Kidō (軌道) - orbita; 
Kōsei, Kousei (恒星) - gwiazda; gwiazda stała; 
Seiza (星座) - konstelacja, asteryzm, gwiazdozbiór; 
Wakusei (惑星) - planeta, ciało astralne; planeta jako duch astralny;
Tentai (天体) - ciało niebieskie; 
Tenmon (天文) - astronomia; 
Toukyuu (等級) - stopień, ranga, klasa, jasność, magnitudo; klasa jasności;  
Chikyū (地球) - Ziemia; 
Suisei (彗星) - kometa; 
Uchū (宇宙) - przestrzeń, kosmos; 
Senseijutsu (占星術) - sztuka przepowiadania z gwiazd, astromancja, astrologia; 
Kyūsei (九星) - horoskop; 
Kyūsei-jutsu (九星術) - sztuka stawiania horoskopów; 
Hoshi uranai (星占い) - horoskop; 
Senseijutsu-shi (占星術師) - astrolog, osoba ucząca o gwiazdach; 
Kyūsei-ka (九星家) - astrolog, czytający w gwiazdach; 
Gyōsei (暁星) - Wenus, gwiazda poranna, jutrzenka, astrolog; 
Eto, Kanshi (干支) - zodiak, 12 zwierząt zodiaku; 
Nisshoku (日食/日蝕) - zaćmienie Słońca; 
Gesshoku (月食/月蝕) - zaćmienie Księżyca; 
Oozora (大空) - niebiosa, firmament, wielkie niebo; 
Shingetsu (新月) - nów Księżyca; 
Mangetsu (満月) - pełnia Księżyca; 
MikaZuki (三日月) - sierp Księżyca; 
Seiun (星雲) - magławica, galaktyka; 
Tanabata (七夕) - gwiazda Tkacza, gwiazda Vega; festiwal tkactwa; 
Chikyuu (地球) - Ziemia, świat, glob; 
Hokuto (北斗) - Wielka Niedźwiedzica, Wielki Wóz, Pług; 
Myoujou (明星) - jasna gwiazda, często jaśniejąca Wenus; 
Akenomyoujou (明けの明星) - gwiazda poranna, jutrzenka Wenus; 
Yoinomyoujou (宵の明星) - gwiazda wieczorna, Wenus o zmierzchu; 
Subaru (昴) - Plejady; dosł. Jednoczące; stara nazwa Mutsuraboshi (六連星) Sześć Gwiazd; 

Taiyōkei (太陽系) - układ słoneczny 

Hi, Taiyō, San (日, サン) - Słońce, Helios; 
Tsuki, Mūn (月, ムーン) - Księżyc, Selene; 
Suisei (水星) - Merkury, Hermes; planeta wody; 
Kinsei (金星) - Wenus, Afrodyta; planeta metalu/złota; 
Kasei (火星) - Mars, Ares; planeta ognia; 
Mokusei (木星) - Jowisza (Zeus); planeta drzewa; 
Dosei (土星) - Saturn, Chronos; planeta ziemi, gruntu; 
Tennōsei (天王星) - Uran; planeta niebiańska; 

Dni Tygodnia od świateł i planet 

Każdy dzień tygodnia kończy się na 曜日 (youbi). Tylko odpowiednią planetę/żywioł piszemy na początku. Warto pamiętać, że Żywioł, planeta i dzień tygodnia ściśle są ze sobą powiązane kulturowo i językowo. 

日 (Nichi) Słońce, dzień Słońca (Yo/Yang), Niedziela. 
月 (Getsu) Księżyc, dzień Księżyca (In/Yin), Poniedziałek.
火 (Ka) Ogień, Mars; dzień Ognia i Marsa, Wtorek.
水 (Sui) Woda, Merkury, dzień Wody i Merkurego, Środa.
木 (Moku) Drzewo, Jowisz; dzień Drzewa i Jowisza, Czwartek.
金 (Kin) Złoto, Metal, Wenus; dzień Złota i Wenus, Piątek.
土 (Do) Ziemia, Grunt, Saturn; dzień Ziemi i Saturna, Sobota. 

W Japońskiej jak i chińskiej tradycji horoskopowej, planety są najczęściej oznaczane znakami żywiołów których energie transmitują. Merkury to Woda (Sui), Wenus to Złoto/Metal (Kin), Mars to Ogień (Ka), Jowisz to Drzewo (Moku), a Saturn to Ziemia, Gleba (Do). Żywioły to także odpowiednie dni tygodnia, nie tylko planety. Harmonia (Wa) istnieje we wszystkich rzeczach i musi być utrzymywana przeciwko zachwianiu równowagi w przyrodzie, państwie oraz życiu człowieka i jego rodziny. Dusza (Tama) zmarłego może wpływać na żywych, zanim połączy się ze zbiorowymi Kami (bóstwami i dobrymi duchami) swoich przodków. 

JAPOŃSKIE ZNAKI ZODIAKU 12-TU ZWIERZĄT 


W Japonii stosuje się powszechnie chiński system astrologiczny, który dzieli się na 12 Znaków (Szczur, Bawół, Tygrys, Królik, Smok, Wąż, Koń, Kozioł, Małpa, Kogut, Pies, Świnia). Taki podział związany jest z cyklem obiegowym Jowisza wokół Słońca, który trwa prawie 12 lat. Każdy rok jest reprezentowany przez inny znak zodiaku i przyporządkowane mu cechy. Dodatkowo wyróżnia się jeszcze pięć żywiołów (Gokai), zwanych Niebiańskimi pniami (woda, ziemia, drzewo, ogień, metal/złoto), które zmieniają się każdego roku, dając inne zabarwienie duchowe danemu znakowi. Warto pamiętać, że oddając żywioły chińskie i japońskie na żywioły tradycji greckiej czy indyjskiej, używamy systemu pięciu żywiołów i przyporządkowujemy Drzewo do Wiatru (bo Wiatr porusza Drzewami), a Złoto (Metal) do Eteru (indyjska Akaśa), a pozostałe są bez zmian. W japońskiej wersji horoskopu 12-tu zwierząt zamiast szczura jest mysz, zamiast zająca królik, a zamiast świni jest dzik

Zwierzęcy charakter znaków 

Według chińskiego horoskopu osoby urodzone pod danym znakiem zodiaku przejawiają cechy charakterystyczne dla zwierząt im patronującym. Wedle typów tych zwierząt stworzono między innymi wschodnie systemy sztuk walki, gdzie mamy szkoły pięciu zwierząt, ośmiu zwierząt czy dwunastu zwierząt. 

1. 子 (Ne, Nezumi) lub (Nezumi 鼠) - Mysz, Szczur – jest skrupulatny, inteligentny, sprytny oraz ambitny i praktyczny. Jego wadami są upór oraz mściwość.

2. 丑 (Ushi) - Bawół, Wół – odpowiedzialny, rzetelny, hojny i opiekuńczy, a jednocześnie zazdrosny, uparty i drobiazgowy.

3. 寅 (Tora) - Tygrys – jego zalety to: odwaga, pewność siebie, uczciwość i sumienność. Niestety bywa też lekkomyślny, samolubny i impulsywny.

4. 卯 (U, Usagi) - Zając, Królik – jest wrażliwy, ułożony, skromny i pełen taktu, a przy tym jest nieśmiały i miewa skłonności do hipochondrii.

5. 辰 (Tatsu) - Smok, Naga – szlachetny, ambitny i dostojny, pełen wigoru i siły ale też bezwzględny, władczy i arogancki.

6. 巳 (Mi, Hebi) - Wąż, Żmija – charakteryzuje go mądrość i empatia, jest bystry i honorowy. Jego negatywne cechy to powaga i obojętność.

7. 午 (Uma) - Koń – sympatyczny, inteligentny, niezależny i pogodny, bywa niespokojny, zmienny i samolubny.

8. 未 (Hitsuji, Mi) - Owca, Koza – mocne strony tego znaku to kreatywność, hojność i empatia, natomiast wadami są nieodpowiedzialność i lenistwo.

9. 申 (Saru) - Małpa – jest wszechstronna, dowcipna, inteligentna i pełna życia, a przy tym zawzięta, zarozumiała i skłonna do manipulacji.

10. 酉 (Tori) lub (shinkei 神鶏 - święty kogut) - Kogut, Ptak – odważny, dowcipny, lojalny i ciężko pracujący. Jego największe wady to pretensjonalność, gołosłowność.

11. 戌 (Inu) - Pies – osoby urodzone pod tym znakiem są szczere, wierne i oddane najbliższym. Potrafią jednak być złośliwe i nieprzyjemne.

12. 亥 (Inoshishi, I) - Dzik, Świnia – bardzo towarzyska, szczera i zabawna. Jej największe wady to brak samodyscypliny i porywczość.

Znaki zwierząt wyznaczają także kierunki czy strony świata, stanowią rodzaj kompasu godzinowego. Wymienia się pary zwierząt dla ośmiu stron świata zarządzanych przy okazji przez osiem bóstw. 

Zwierzęta i kierunki - strony świata

Nezumi, Ne - Mysz/Szczur - Północ, N; 
Ushi-Tora - wół i tygrys - kierunek północno-wschodni, NNE i NEE; Kimon (鬼門 brama duchów); 
Usagi - Zając, Królik - Wschód, E; 
Tatsu-Mi - smok i wąż - kierunek południowo-wschodni, EES i ESS; 
Uma - Koń - Południe, S; 
Hitsuji-Saru - Owca i Małpa - kierunek południowo-zachodni, SSW i SWW; 
Tori - Kogut - kierunek zachodni, W; 
Inu-Inoshishi - Pies i Dzik - kierunek północno-zachodni, WWN i WNN; 

Ośmiu stronom świata przypisane są także bóstwa metafizyczne w charakterze duchów czy aniołów opiekuńczych strzegących stron świata, których jest osiem, a dziewiąty strzeże środka. Służą do udzielania porad duchowych i metafizycznych w powiązaniu z wiedzą typowo astrologiczną, która nigdy nie pomijała duchowości, bo od zawsze osadzona jest na podstawach głęboko ezoterycznych i hermetycznych, a nie tylko na kalkulacjach geometrii czy znaczeń opisanych w postaciach zwierząt odnoszących się do natury podświadomej i nieświadomej. 

JAPOŃSKIE ZWIERZĘTA W ROKU URODZENIA 


System Dwunastu Zwierząt został pierwotnie przejęty z chińskiej astrologii taoistycznej, a po przybyciu buddyzmu do Japonii w połowie VI wieku naszej ery bardzo go rozpowszechniono, chociaż istnieją dane o jego stosowaniu w wiekach wcześniejszych, bardziej na bazie koshinto. Chiński kalendarz zodiaku, a co za tym idzie, japoński system astrologiczny (znany jako kanshi) jest znacznie bardziej rozbudowany, niż pozwala na to jego popularne zachodnie przedstawienie. Japońskie zwierzęta zodiaku (juni shi, czytane dźuniśi, dziunisi) są przypisywane nie tylko według roku, ale także według miesiąca („zwierzęta wewnętrzne”), według dnia („prawdziwe zwierzęta”) i godziny dnia („tajne zwierzęta”). Zatem Smok może być wewnętrznie Wężem, naprawdę Wołem, a potajemnie Owcą. W sumie japońska astrologia pozwala na 103 tysiące 680 możliwych kombinacji (60-letni cykl (5 elementów × 12 zwierząt) × 12 miesięcy × 12 dni × 12 okresów dnia, to 60x1728). To całkiem sporo kombinacji unikalnych dla rozróżnienia indywidualności ludzkich dusz i osobowości. Karmicznie mówi się o tym, że każdy typ zwierzęcy to pochodzenie człowieka, pochodzenie duszy ludzkiej od jakiegoś zwierzęcia, do dusz zwierzęcych gatunków, z których się wyłoniły nabierając świadomości odpowiedniej dla stania się człowiekiem. Wiele zwierzęcych zachowań i tendencji jednak pozostało w ludzkich duszach i dlatego osobowość oraz jaźń wymaga dalszego oczyszczania, sublimacji i alchemicznej przemiany wewnętrznej, w tak w ludzką, a tym bardziej w boską postać. 

Zodiak 12 Zwierząt powstał w dawnych Chinach i Tybecie na wieki przed narodzinami buddyzmu, zatem jest bardzo stary, ma przynajmniej ponad 4 tysiące lat, niektórzy badacze dają dużo więcej mówiąc jedynie o kompilacjach starej wiedzy w wykonaniu Żółtego Cesarza Huang Di ponad 2200 lat p.e.ch., czyli ponad 4400 lat temu. Oparty na chińskiej kosmologii i dywinacji, Zodiak 12 Zwierząt stawał się coraz bardziej rozbudowany. Używano go do liczenia lat, miesięcy, dni i godzin, prognozowania przyszłości, wróżenia i określania typów osobowości na podstawie roku urodzenia zwierzęcia, miesiąca, dnia i godziny zwierzęcia w czasie urodzenia. Jego znaczenie w Chinach zapewniło jego akceptację w innych okolicznych krajach, a Zodiak Zwierzęcy oparty na cyklu jowiszowym przez wiele stuleci służył jako najważniejszy kalendarz Azji. Na wiele tradycji buddyjskich w Chinach i Japonii wpłynęły koncepcje zodiaku - chociażby na pojęcia o pomyślnych lub niepomyślnych okresach życia. Nawet teraz we współczesnych Chinach i Japonii świątynie i kapliczki wykonują wiele swoich usług i festiwali w określone dni Zodiaku 12 Zwierząt. Chiński kalendarz księżycowy był tradycyjnie używany do określania znaku zodiaku, w tym także miesiąca, dnia i godziny zwierzęcej. Jednak współczesna lista lat jest zwykle oparta na współczesnym kalendarzu gregoriańskim, zatem osoby urodzone od połowy stycznia do połowy lutego każdego roku mogą mieć inny znak zwierzęcia w kalendarzu księżycowym niż powszechnie się to podaje w kalendarzu gregoriańskim (oficjalnym także w Japonii). Zawsze trzeba sprawdzić dokładnie, kiedy rozpoczyna się księżycowy Azjatycki Nowy Rok i pamiętać, że przynajmniej pół stycznia, a czasem do połowy lutego - należy się do poprzedniego roku. 

1. Mysz, Szczur (Nezumi, Ne)

Urodzeni w 2032, 2020, 2008, 1996, 1984, 1972, 1960, 1948, 1936, 1924, 1912. Ludzie urodzeni w Roku Szczura są czarujący, uczciwi, ambitni i mają ogromną zdolność podążania drogą do jej końca. Będą ciężko pracować, aby osiągnąć swoje cele. Łatwo się złoszczą, ale zachowują zewnętrzną kontrolę. 

Prawy, wytrwały, intensywny, drobiazgowy, charyzmatyczny, wrażliwy, intelektualny, pracowity, czarujący, elokwentny, towarzyski, artystyczny i sprytny. Może być manipulujący, mściwy, autodestrukcyjny, zazdrosny, kłamliwy, przekupny, uparty, krytyczny, zbyt ambitny, bezwzględny, nietolerancyjny i knujący.

2. Wół, Krowa (Ushi)

Urodzony w latach 2033, 2021, 2009, 1997, 1985, 1973, 1961, 1949, 1937, 1925, 1913. Osoby urodzone w roku Wołu są cierpliwe, czujne umysłowo, a kiedy trzeba mówić, są zręczne. Mają dar budzenia zaufania do innych. To pozwala im osiągnąć duży sukces. 

Niezawodny, ambitny, spokojny, metodyczny, urodzony lider, cierpliwy, pracowity, konwencjonalny, wytrwały, skromny, logiczny, zdecydowany, wytrwały. Może być uparty, dogmatyczny, porywczy, ograniczony, materialistyczny, sztywny, wymagający.

3. Tygrys (Tora)

Urodzeni w 2022, 2010, 1998, 1986, 1974, 1962, 1950, 1938, 1926, 1914. Ludzie urodzeni w Roku Tygrysa są wrażliwi, uparci, porywczy, odważni, samolubni i trochę złośliwi… ale są głębokimi myślicielami i są zdolni do wielkiego współczucia dla bliskich im osób. 

Nieprzewidywalny, buntowniczy, kolorowy, potężny, pełen pasji, odważny, impulsywny, energiczny, stymulujący, szczery, czuły, humanitarny, hojny. Może być niespokojny, lekkomyślny, niecierpliwy, porywczy, uparty, samolubny, agresywny, kapryśny. 

4. Królik (Usagi, U)

Urodzeni w 2023, 2011, 1999, 1987, 1975, 1963, 1951, 1939, 1927, 1915. Największe szczęście mają osoby urodzone w roku Królika. Są gładkimi gadułami, utalentowanymi, ambitnymi, cnotliwymi i powściągliwymi. Mają wyjątkowo wyrafinowany gust i są traktowani z podziwem i zaufaniem. 

Łaskawy, dobry przyjaciel, miły, wrażliwy, miękki, miły, elegancki, powściągliwy, ostrożny, artystyczny, dokładny, czuły, pewny siebie, nieśmiały, bystry, współczujący, szczęśliwy, elastyczny. Może być kapryśny, oderwany, powierzchowny, pobłażliwy, oportunistyczny, uparty. 

5. Smok (Tatsu) 

Urodzeni w latach 2024, 2012, 2000, 1988, 1976, 1964, 1952, 1940, 1928, 1916. Osoby urodzone w roku Smoka są zdrowe, energiczne, pobudliwe, porywcze i uparte. Są jednak uczciwi, wrażliwi, odważni i mogą wzbudzić zaufanie u prawie każdego. Są najbardziej osobliwymi z 12 znaków cyklu zodiaku. 

Wielkoduszny, dostojny, energiczny, silny, pewny siebie, dumny, szlachetny, bezpośredni, dostojny, ekscentryczny, intelektualny, ognisty, namiętny, zdecydowany, pionierski, artystyczny, hojny, lojalny. Może być nietaktowny, arogancki, władczy, tyrański, wymagający, nietolerancyjny, dogmatyczny, gwałtowny, porywczy, zuchwały. 

6. Wąż (Hebi, Mi) 

Urodzony w 2025, 2013, 2001, 1989, 1977, 1965, 1953, 1941, 1929, 1917. Ludzie urodzeni w Roku Węża są głęboko myślącymi, bardzo mało mówią i posiadają ogromną mądrość. Mają szczęście w sprawach finansowych i zawsze będą w stanie je zdobyć. Są zdeterminowani w tym, co robią i nienawidzą niepowodzeń. 

Głęboko myślący, mądry, mistyczny, pełen gracji, miękki, zmysłowy, kreatywny, rozważny, przebiegły, elegancki, ostrożny, odpowiedzialny, spokojny, silny, stały, celowy. Może być samotnikiem, złym komunikatorem, zaborczym, hedonistycznym, wątpiącym w siebie, nieufnym, kłamliwym, duszącym, zimnym. 

7. Koń (Uma) 

Urodzony 2026, 2014, 2002, 1990, 1978, 1966, 1954, 1942, 1930, 1918, 1906. Osoby urodzone w Roku Konia potrafią komplementować i za dużo mówić. Są biegli w posługiwaniu się pieniędzmi i dobrze zarządzają finansami. Są bystrzy, mądrzy i utalentowani. Koni łatwo się złoszczą i są bardzo niecierpliwi. 

Wesoły, popularny, bystry, zmienny, ziemski, spostrzegawczy, rozmowny, zwinny, magnetyczny, inteligentny, przebiegły, elastyczny, otwarty. Może być kapryśny, arogancki, dziecinny, niespokojny, niegrzeczny, łatwowierny, uparty. 

8. Owca (Hitsuji) 

Urodzeni w latach 2027, 2015, 2003, 1991, 1979, 1967, 1955, 1943, 1931, 1919, 1907. Osoby urodzone w Roku Owcy to osoby eleganckie, o wysokich osiągnięciach artystycznych, pasjonujące się przyrodą. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że są w lepszej sytuacji niż ludzie urodzeni w innych latach. Są głęboko religijni i pełni pasji we wszystkim, co robią i w co wierzą. 

Sprawiedliwy, szczery, sympatyczny, łagodny, nieśmiały, artystyczny, kreatywny, delikatny, współczujący, wyrozumiały, matczyny, spokojny, hojny, szuka bezpieczeństwa. Może być kapryśny, niezdecydowany, nadmiernie pasywny, bardziej zmartwiony, pesymistyczny, nadwrażliwy, narzekający, o słabej woli. 

9. Małpa (Saru) 

Urodzeni w 2028, 2016, 2004, 1992, 1980, 1968, 1956, 1944, 1932, 1920, 1908. Osoby urodzone w Roku Małpy są nieobliczalnymi geniuszami cyklu Zodiaku. Są sprytni i zręczni w operacjach na dużą skalę oraz sprytni przy zawieraniu transakcji finansowych. Są pomysłowi, oryginalni iz łatwością rozwiązują najtrudniejsze problemy.

Wynalazca, motywator, improwizator, bystry, dociekliwy, elastyczny, innowacyjny, rozwiązujący problemy, pewny siebie, towarzyski, artystyczny, uprzejmy, godny, konkurencyjny, obiektywny, rzeczowy, intelektualny. Może być egoistyczny, próżny, arogancki, samolubny, lekkomyślny, snobistyczny, zwodniczy, manipulujący, przebiegły, zazdrosny, podejrzliwy. 

10. Kogut, Ptak (Tori) 

Urodzeni w 2029, 2017, 2005, 1981, 1969, 1957, 1945, 1933, 1921, 1909. Osoby urodzone w roku Koguta są głęboko myślącymi, zawsze zajęci i oddani swojej pracy. Zawsze chcą zrobić więcej, niż są w stanie, a jeśli podejmą się zadania przekraczającego ich możliwości, są rozczarowani. Koguty mają zwyczaj mówić otwarcie, gdy tylko mają coś na myśli. 

Schludny, skrupulatny, zorganizowany, pewny siebie, zdecydowany, konserwatywny, krytyczny, perfekcjonistyczny, czujny, gorliwy, praktyczny, naukowy, odpowiedzialny. Może być nadgorliwy i krytyczny, purytański, egoistyczny, szorstki, dumny, uparty, oddany pustej brawurze. 

11. Pies (Inu)

Urodzony w 2030, 2018, 2006, 1982, 1970, 1958, 1946, 1934, 1922, 1910. Osoby urodzone w Roku Psa posiadają wszystkie szlachetne cechy natury ludzkiej. Mają poczucie obowiązku i lojalności, są niezwykle uczciwi i zawsze dają z siebie wszystko w relacjach z innymi ludźmi. Psi ludzie budzą zaufanie do innych i wiedzą, jak dochować tajemnic. 

Uczciwy, inteligentny, bezpośredni, lojalny, z poczuciem sprawiedliwości i fair play, atrakcyjny, przyjazny, bezpretensjonalny, towarzyski, otwarty, idealistyczny, moralistyczny, praktyczny, czuły, wrażliwy, łatwy w prowadzeniu. Może być cyniczny, leniwy, zimny, osądzający, pesymistyczny, zmartwiony, uparty, kłótliwy. 

12. Dzik (Inoshishi)

Urodzeni w 2031, 2019, 2007, 1983, 1971, 1959, 1947, 1935, 1923, 1911. Osoby urodzone w Roku Dzika są odważne. Mają ogromną wewnętrzną siłę, której nikt nie może pokonać. Wykazują wielką uczciwość. Są porywczy, ale nienawidzą się kłócić lub kłócić. Są serdeczni i mili dla swoich bliskich. 

Szczery, dzielny, mocny, towarzyski, kochający pokój, cierpliwy, lojalny, pracowity, ufny, szczery, spokojny, wyrozumiały, rozważny, skrupulatny, pełen pasji, inteligentny. Może być naiwny, nadmiernie polegający na sobie, pobłażliwy, łatwowierny, fatalistyczny, materialistyczny. 

Czy kiedykolwiek słyszeliśmy o Hinoeuma?


Ten pogląd astrologiczny dotyczący chińskiego i japońskiego zodiaku jest z pewnością jednym z najbardziej znanych na Wschodzie. Według legendy kobiety urodzone pod rokiem ognistego konia są uważane przez mężczyzn za zbyt zawzięte i niezależne, a nawet niebezpieczne! Choć może to zabrzmieć absurdalnie, Japończycy wydają się traktować to poważnie, ponieważ co sześćdziesiąt lat spada znacząco liczba urodzeń w roku ognistego konia, a pary boją się urodzić małą dziewczynkę, która może mieć kiepskie małżeńskie horyzonty. Dlatego podczas ostatniego hinoeuma w 1966 roku współczynnik urodzeń w tajemniczy sposób spadł z 2,14 do 1,58, a w następnym roku gwałtownie wzrósł. Kolejne hinoeuma wypada w roku 2026. 

Na szczęście nie wszystko w astrologicznym cyklu junishi to pech i nieszczęście! Co dwanaście lat każdemu znakowi przysługuje udział w szczęściu i pomyślności. Nazywana „toshi-otoko”, jeśli jest to mężczyzna lub „toshi-onna”, jeśli jest kobietą, osoba urodzona pod znakiem zwierzęcia z bieżącego roku będzie miała dużo szczęścia, albo wielkie szczęście przez rok, ale to nic w porównaniu z tym, co ich czeka, gdy osiągną wiek 60 lat! Ponieważ kalendarz księżycowy kończy pełny cykl co 60 lat, jest to bardzo wyjątkowa okazja, która kończy 60 lat, a Japończycy świętują zakończenie tego cyklu, nie tylko z powodów emerytalnych. Nazywany „kanreki”, ten wyjątkowy rok jest jednym z najszczęśliwszych w cyklu junishi! 

Data i godzina w języku japońskim 

Kalendarz księżycowy jest od dawna używany przez Japończyków do określania czasu, jako skuteczny sposób na znajdowanie orientacji w czasie. Każde zwierzę reprezentuje jeden rok z 12-letniego cyklu, ale także jeden dzień z 12-dniowego cyklu i dwie godziny tego samego dnia, więc patrząc na kalendarz dość łatwo było poznać datę i godzinę. W kalendarzu księżycowym dzień zaczyna się o północy ze szczurem (z myszą). Kiedy wskazówka zegara zwierząt dotrze do wołu, wiemy, że minęły dwie godziny. Ta metoda została również wykorzystana do lokalizacji w przestrzeni (jako róża wiatrów w Fusui). Odstęp między każdym zwierzęciem wynosi 30 stopni, a szczur/mysz reprezentuje północ. Chociaż Japonia przeniosła się do kalendarza słonecznego (gregoriańskiego) w 1872 roku, dwanaście znaków kalendarza księżycowego jest nadal powszechnie używanych codziennie w społeczeństwie japońskim. Znajdują się one zwłaszcza w świątyniach i kapliczkach w formie ema, małych drewnianych tabliczek modlitewnych, na których odwiedzający zapisują swoje życzenia, ale także na kartkach z życzeniami na koniec roku, które są wysyłane w miarę zbliżania się Nowego Roku. 

Zwróćmy również uwagę, że wiele miejsc kultu i medytacji podąża za rytmem starożytnych zwierząt zodiaku. Na przykład sanktuaria inari, poświęcone bóstwu żniw, organizują coroczny festiwal każdego pierwszego dnia konia w lutym, podczas gdy świątynie Benzaiten, poświęcone buddyjskiemu bóstwu o tej samej nazwie, organizują swoje festiwale duchowe w pierwszy dzień węża w miesiącu. Dzieje się tak, ponieważ bóstwo inari jest związane z rolnictwem, gdzie używano koni, podczas gdy bogini Benzaiten jest związana z wężem i smokiem. Cała tradycja sintoistyczna (shinto) oraz koshinto bazuje na japońskim kalendarzu tradycyjnym. 

Znalezienie dwunastu znaków zodiaku w świątyniach 

W japońskich świątyniach często można zobaczyć wiele obiektów związanych z dwunastoma zwierzętami zodiaku. Na przykład w Hakuto Shrine (Prefektura Tottori) znajdziesz królika, a Gou Shrine (Kioto) jest poświęcona znakowi dzika. Te symbole zodiaku często znajdują się wokół kapliczek w całej Japonii, więc koniecznie zajrzyjcie podczas ich wizyty. Jeśli zbadasz mity i legendy dotyczące związku między eto a sanktuariami, zorientujesz się, jak długa jest ich historia. Podczas Hatsumode (pierwszej wizyty w świątyni w tym roku) wiele osób kupuje omikuji (papierową fortunę). Chociaż istnieje wiele rodzajów omikuji, jednym z najpopularniejszych jest eto-mikuji, co oznacza wyciąganie wróżb z roku, w którym się urodziłeś. Papierowe wyrocznie eto znalezione w Świątyni Shimogamo i Świątyni Toyokuni w Kioto są umieszczone wewnątrz małego ceramicznego przedmiotu w kształcie zwierzęcia. Po dobrej zabawie możesz je zabrać do domu i umieścić w swoim pokoju, gdyż są to oczywiście wspaniałe pamiątki, nie tylko przedmioty o randze amuletu czy talizmanu. 

Przedmioty przypominające dwanaście zwierząt zodiaku spotkasz zwłaszcza w okresie Nowego Roku, zwłaszcza jeśli chodzi o pisanie noworocznych kartek okolicznościowych (nengajo). Dwanaście znaków zwierzęcych kalendarza orientalnego jest włączonych do pocztówek i znaczków noworocznych, więc jest to coś, o czym każdy w naturalny sposób staje się świadomy o tej porze roku. W okresie noworocznym kobiety i mężczyźni urodzeni w tym samym roku co obecny juni-shi nazywani są „toshi-otoko” (mężczyźni) i „toshi-onna” (kobiety). Słowo „toshi” oznacza rok, a „otoko” i „onna” oznaczają odpowiednio „mężczyzna” i „kobieta”. Nowy Rok stanowi krytyczny punkt zwrotny w ich życiu i wydaje się nieco wyjątkowy. Rok 2019 był Rokiem Dzika, dlatego zdjęcia świń i dzików były wszędzie w Japonii w okolicach Nowego Roku. Rok 2020 jest Rokiem Myszy („nezumi-doshi” po japońsku), więc wszelkie karty i talizmany z ilustracjami myszy (nezumi) i jeży (harinezumi) są w tym roku uważane za pomyślne. Japończycy nie zawsze są świadomi zwierzęcych znaków zodiaku, jednak jest to coś, co pozostaje zakorzenione w życiu codziennym jako duchowa spuścizna prawie 2700 lat trwającej tradycji koshinto. 


ASTROLOGIA SUKUYŌDŌ 


Jest to synchronizacja indyjskiej astrologii (synkretyzacja zachodniej astrologii wywodzącej się z Grecji i księżycowej astrologii pochodzącej z Indii), wiary w bóstwa czy dusze ciała niebieskiego wywodzącej się z taoizmu, Teorii Pięciu Elementów w In-Yo (chińskie: Yin-Yang) i tak dalej. Zasadniczo badany chinichi (czytaj ćinići lub cinicim - czyli określony dzień, w którym ciało niebieskie wywiera wpływ na Ziemię) jest określane na podstawie ruchów ciał niebieskich - takich jak Wielki Wóz, Kuyo (dziewięć pierwotnych istot niebieskich), dwanaście znaków zodiaku, nijunanashuku (dwadzieścia siedem rezydencji indyjskich konstelacji) lub nijuhachishuku (dwadzieścia osiem rezydencji chińskiej konstelacji) - i rotacja tego, co było znane jako „siedmiu luminarzy”, a jeśli przewidziano Kyo (zły los), bóstwa czy dusze tej gwiazdy zostali umieszczeni w pamięci, aby przynieść szczęście. 

Sukuyodo lub Shukuyodo opiera się na pismach „Sukuyokyo sutra” (宿 曜 経), „Bontenkarakuyo” (梵天 火 羅九曜), „Shichiyoshinbetsugyoho” (七曜 星辰 別 行 法) i tak dalej. Posiada unikalną technikę o nazwie Sankunohishuku. Uproszczona wersja tej techniki jest powszechnie używana jako „astrologia Shukuyo”. W ezoterycznych tradycjach  ustalono, że należy wybrać szczęśliwy dzień na takie wydarzenia, jak wykonanie posągu, Shuho (ezoteryczny rytuał) i Kanjo (ceremonia inicjacji lub wyświęcenia następcy/następczyni). W „Dainichikyo-sho” napisanym przez Ichigyo, wybranie szczęśliwego dnia uznano za ważne zadanie, które pokazało zdolności Ajari (czytaj adźari, adziari; mistrza ezoterycznego; arcykapłana; Arhata). 

27 Shuku - Rezydencje, Hotele, Stacje Księżyca


Astrologia Shukuyo 

W przeciwieństwie do zachodniej astrologii, która ma 12 znaków Słońca, astrologia Shukuyo (czytaj Śukujo lub Siukujo) opiera się na kalendarzu księżycowym i ma 27 różnych znaków „Shuku”, opartych na położeniu Księżyca (jap. Tsuki) każdej nocy. Jak wiemy także ze studiów astrologii zachodniej, naszym życiem emocjonalnym rządzi Księżyc (grecka Selene), którego znak, dom i aspekty należy wnikliwie rozważać. Astrologia Shukuyo opiera się na cyklach przybywania i ubywania Księżyca, więc jest to świetny system astrologiczny, który można wykorzystać do wszystkiego, co emocjonalne i uczuciowe, związane z siłami podświadomości i nieświadomości - na przykład odczyty miłosne i raporty zgodności, lub do określenia twojego wewnętrznego charakteru. 

Astrologia Shukuyo jest bardziej złożona niż astrologia zachodnia, ponieważ ma 27 znaków Shuku zamiast zaledwie 12 znaków Słońca, chyba, że w zachodniej używamy solidnie dekanatów, obszarów znaków dzielonych na trzy części. Jest 27 znaków Shuku (w Indii to Nakszatry), 27 grup gwiazd ponieważ Księżyc potrzebuje około 27 dni, aby zakończyć pełny cykl obiegu wokół Ekliptyki. Tak więc każdy z 27 znaków Shuku jest oparty na położeniu Księżyca każdej nocy - w rzeczywistości „Shuku” oznacza hotel lub stację, a w Japonii uważają go za miejsce, w którym Księżyc (Tsuki) zameldowuje się każdej nocy. Na każde urodziny jest inny znak Shuku, ale nie każdego roku są one takie same ze względu na sposób, w jaki zmienia się kalendarz księżycowy względem słonecznego. Na przykład 5 lutego 2012 roku, nie miałby tego samego znaku Shuku, co 5 lutego 2013 roku. A najlepsze jest to, że zwykle nie trzeba znać bardzo dokładnie swojej godziny urodzenia - tylko dzień i rok urodzenia - aby określić Znak Shukuyo, który sprawia, że jest łatwy w użyciu - z wyjątkiem pogranicza kolejnych znaków (stacji, hoteli). Księżyc w jednym Shuku przebywa średnio zwykle około 2,5 doby. 

Każdy z 27 znaków Shuku reprezentuje różne osobowości, mocne i słabe strony, a astrologia Shukuyo kładzie duży nacisk na związek między znakami - stacjami Księżyca. Kierunki i pozycja każdego znaku na wykresie determinują ich wzajemny wpływ. Na początku wydaje się to nieco skomplikowane, ale kiedy już zrozumiesz, jak czytać wykres astrologiczny Shukuyo, zadziwiające, jak bardzo może być dokładny. Na przykład, jeśli chodzi o zgodność, może ujawnić dokładne różnice w twoim związku. Może to pokazać, że jeden może czuć się komfortowo i szczęśliwy w związku, ale drugi jest pod presją i przytłoczony wymaganiami. 

Astrologia Shukuyo jest starożytnym wschodnim systemem predykcyjnym, którego wielkie rozpowszechnienie jest związane ze słynnym buddyjskim świętym z Indii, Monju-Bosatsu (Mandźuśri), który żył około 1000 lat przed erą chrześcijańską, w czasach przedbuddyjskich. Około 400 lat później chiński mnich Fuki-Sanzo poznał metody Monju-Bosatsu podczas podróży po Indiach, dodał własną wiedzę i precyzyjne obliczenia, po czym przywiózł pomysł z powrotem do Chin. Wszystkie informacje zostały umieszczone w Księdze Pism Shukuyo, która została później przywieziona do Japonii przez japońskiego mnicha imieniem Kukai, który był jednym z uczniów Fuki-Sanzo. Kukai wziął pomysły z Pism Shukuyo i zaczął używać astrologii Shukuyo do tworzenia przepowiedni, z których wiele było tak trafnych, że ludzie zaczęli się bać jego mądrości. Uważa się, że Shukuyo przez pewien czas był nawet zakazywany!  


NUMEROLOGIA JAPOŃSKA 


Według legendy horoskop Hideyoshi używany był już na dworze pierwszego szoguna prawie pół tysiąca lat temu. Założeniem horoskopu numerologicznego jest przyporządkowanie odpowiedniej planety lub gwiazdy do konkretnej cyfry. By znaleźć swój japoński zodiak należy dodać do siebie wszystkie cyfry z daty urodzenia, aż do uzyskania wartości jednocyfrowej. Tyle, że dawne japońskie daty narodzin były pisane w innym systemie kalendarza, a współcześnie rozpropagowano amerykańską uproszczoną numerologię daty urodzenia, która nie ma większego osadzenia w japońskiej tradycji pisania dat urzędowych w Kraju Wschodzącego Słońca. 

Japoński tłumacz używa 数 霊 術 sūrei-jutsu, techniki wróżenia opartej na liczbach, takich jak urodziny, liczba pociągnięć pędzla (kresek) w znakach pisma (w kanji) itp. Jest to postęp w numerologii i gramatyce, gdzie „numerologia” została przetłumaczona jako 数 密 学 sūmitsu-gaku, badanie tajemnic liczb. Zarówno jedno jak i drugie jednak jest przedmiotem sztuki predykcyjnej opartej na liczbach i ich przeliczaniu. 

Mamy jako numerologię sūrei jutsu (数 霊 術) - dosłownie: sztuka liczby duszy, sztuka liczenia duszy, sztuka lub technika obliczania duszy; numerologia. Mamy 数 霊 sūrei - (dosłownie) 'duch liczb' lub 'dusza liczby' - użycie liczb do przewidywania osobowości i przyszłości osoby. Mamy pojęcie 術 jutsu - „sztuka", "technika”, a także "magia", bo "jutsu" kojarzone zwykle ze starymi sztukami walki jak ju-jutsu, yari-jutsu czy iai-jutsu to także mistyka i magia, chociaż częściej sztuka oparta na specjalnych technikach i zmyślnych sposobach oraz jakiejś sekretnej wiedzy. 

Horoskopy i wróżby towarzyszą ludziom od tysięcy lat. Niektóre są oparte na starożytnych tradycjach i naukach, a inne na całkiem nowych obserwacjach. Bez względu na ich rodzaj i pochodzenie nawet bardzo nowoczesne społeczności pragną wierzyć w to, że dzięki nim mogą zajrzeć w przyszłość. W kosmologii chińskiego i japońskiego zodiaku liczby czy szczególnie cyfry nieparzyste są uważane za pomyślne, dlatego główne dni świąteczne i uroczystości odbywały się w dni nieparzyste. Święta w cyklu księżycowym w kwadry są w 7 lub 8 dniu księżycowym liczonym od nowiu lub pełni, jednak głównie celebracje są zawsze w siódmym bo nieparzysty, nawet jak kwadra wypada w 8 dniu, który zostawia się wtedy na prywatne modlitwy i skupienia w dokładnej fazie. 

Niektóre wierzenia mistyczne i ludowe powszechne w Japonii zostały zaimportowane z innych kultur, w tym szczególnie z Chin i Tybetu, ale także z Oceanii. Japończycy dzielą tradycje i zwyczaje z innymi kulturami azjatyckimi, zwłaszcza z Chińczykami, z którymi łączy ich znaczące więzi historyczne i kulturowe. Nieszczęście czy pechowość liczby cztery (4) jest jednym z takich przykładów, ponieważ japońskie słowo „cztery” brzmi jak słowo „śmierć”. Jednak w przeciwieństwie do większości innych krajów, w Japonii uważa się, że czarny kot przechodzący przez ścieżkę przynosi szczęście. Żyjąc w Europie poza diasporą chińską, nie powinniśmy zbytnio zwracać uwagi na znaczenia wynikłe z nazewnictwa japońskiego czy chińskiego, jako że na codzień nie posługujemy się tamtejszym słownictwem w zastosowaniu liczebników, ale jest to ważne dla samych Japończyków i Chińczyków, gdyby ktoś chciał oferować swoje usługi jako astrolog czy numerolog lub doradca duchowy. 

Znaczna część japońskich wierzeń jest związana z językiem i jego wibracjami, w tym skojarzeeniami z nazwami liczebników. Liczby i przedmioty, które mają nazwy będące homofonami dla takich słów jak „śmierć” i „cierpienie”, są zwykle uważane za pechowe. Inne wierzenia odnoszą się do dosłownego znaczenia słów oraz ich znaczeń w tekstach filozoficznych oraz religijnych. Inna znacząca część japońskich wierzeń metafizycznych ma swoje korzenie w starożytnej rodzimowierczej, sintoistycznej i animistycznej kulturze Japonii i uważa, że pewne rzeczy naturalne mają Kami (ducha, anioła, bóstwo), w tym strony świata. Tak więc wiele japońskich wierzeń i przekonań  dotyczy wierzeń o zwierzętach i przedstawień zwierząt przynoszących dobry lub zły los. 

Szczęśliwe liczby

Cyfra siedem (7) wymawiane jako „shichi”, chociaż brzmi podobnie do liczby cztery (四 shi). Uważa się, że jest to dobra liczba, ponieważ (7) symbolizuje „wspólnotę”. Cyfra (8) wymawiana Hachi, jest uważana za szczęśliwą liczbę, ponieważ jest prawie homofoniczna ze słowem „dobrobyt” (繁 栄 han'ei), jest również homofoniczna z Hachikō. Cyfra (9) jest uważane za dobrą liczbę, gdy jest wymawiane jako „kyū”, jak słowo oznaczające ulgę. Liczba (10) jest uważane za dobrą liczbę, ponieważ wymawia się je jako „jū” (dźu, dziu), podobnie jak słowo oznaczające „wystarczająco” i „pełny”. Jest to również homofon dla słowa „duży” (十分 な jūbun'na). 

Pechowe liczby

W języku japońskim jest sześć popularnie znanych pechowych liczb. Tradycyjnie cyfra (4) jest pechowa, ponieważ czasami wymawia się go shi, co jest słowem oznaczającym śmierć, podobnie jak w Chinach. Czasami poziomy lub pokoje z (4) nie istnieją w szpitalach lub hotelach. Szczególnie w szpitalnej sekcji położniczej unika się sali numer (43), ponieważ może ona dosłownie oznaczać „martwy poród”. (死産 - shizan: 死 - śmierć / umierać i 産 - poród / płód). W samochodach i wyścigach unika się numeru (42), który brzmi jak shini (死 に - na śmierć) i (49), który brzmi jak shiku (敷く - przejechanie). Podarunki, takie jak talerze, są zwykle zestawami po trzy lub pięć, nigdy po cztery. Cyfra (9) jest czasami wymawiana jako ku - z taką samą wymową, jak agonia lub tortura. Grzebienie (kushi) rzadko podaje się jako prezenty, ponieważ nazwa jest wymawiana tak samo, jak cyfry (9) (4). Z powodu tych pechowych konotacji, liczby (4) i (9) są często wymawiane zamiast tego yon i kyuu. Liczba (13) jest czasami uważana za pechową, chociaż jest importowana z kultury zachodniej i mało ludzi się tym importem znaczeń i wierzeń interesuje. 

Liczby w języku japońskim

Istnieją dwa zestawy liczb w języku japońskim: rodzimy system japoński i system chińsko-japoński. Liczby chińsko-japońskie są używane w połączeniu ze słowami przeciwstawnymi (助 数詞 josūshi) podczas liczenia rzeczy, działań i zdarzeń. Podczas liczenia ludzi istnieją różne formy rodzimych liczb od 1 do 10, a także różne formy tych liczb dla zapisania dat. Rodzime numery japońskie są zwykle używane tylko do 10. 

0 - 零 (rei), (zero), (nuru); 

1 一 (ichi),  一つ (hitotsu); hi; 
2 二 (ni),    二つ (futatsu); fu; 
3 三 (san),   三つ (mittsu); mi; 
4 四 (shi/yon), 四つ (yottsu); yo; 
5 五 (go),     五つ (itsutsu); i; 
6 六 (roku),   六つ (muttsu); mu; 
7 七 (shichi/nana), 七つ (nanatsu); na;  
8 八 (hachi),  八つ (yattsu); ya; 
9 九 (kyū/ku), 九つ (kokonotsu); ko: 

10 十 (jū) 十 (tō, tou); 
11 十一 (jū ichi), 十余り一つ (tō amari hitotsu); 
12 十二 (jū ni),   十余り二つ (tō amari futatsu); 
13 十三 (jū san),  十余り三つ (tō amari mittsu); 
14 十四 (jū yon),  十余り四つ (tō amari yottsu); 
15 十五 (jū go),   十余り五つ (tō amari itsutsu); 
16 十六 (jū roku), 十余り六つ (tō amari muttsu); 
17 十七 (jū nana), 十余り七つ (tō amari nanatsu); 
18 十八 (jū hachi), 十余り八つ (tō amari yattsu); 

19 十九 (jū kyū),  十余り九つ (tō amari kokonotsu); 

20 二十 (ni-jū),  廿 (hatachi); 
30 三十 (san-jū), 卅 (miso/misoji); 
40 四十 (yon-jū), 四十 (yoso/yosoji); 
50 五十 (go-jū),  五十 (iso/isoji); 
60 六十 (roku-jū),  六十 (muso/musoji); 
70 七十 (nana-jū),  七十 (nanaso/nanasoji); 
80 八十 (hachi-jū), 八十 (yaso/yasoji); 
90 九十 (kyū-jū),   九十 (kokonoso/kokonosoji); 

100 百 (hyaku), 百 (momo); 
200 二百 (nihyaku),  二百 (futao); 
300 三百 (sanbyaku), 三百 (mio); 
400 四百 (yonhyaku), 四百 (yō); 
500 五百 (gohyaku),  五百 (io); 
600 六百 (roppyaku), 六百 (muo); 
700 七百 (nanahyaku), 七百 (nanao); 
800 八百 (happyaku),  八百 (yao); 
900 九百 (kyūhyaku),  九百 (kokonō); 

1,000 千 (sen), 一千 (issen),  千 (chi); 

Kiedy Japończycy liczą „Raz, dwa, trzy… dziesięć”, czasami mówimy: „Hi, Fu, Mi, Yo, Itsu, Mu, Nana, Ya, Kokono, Towo (Tou)”. W medytacjach do ćwiczeń liczenia oddechów używa się skrócenia do pierwszej sylaby: "Hi, Fu, Mi, Yo, I, Mu, Na, Ya, Ko, Tou", o czym pewnie doskonale wiedzą ci, którzy uczyli się Zen lub Zazen, także w szkołach sztuk walki z japońskim rodowodem. 

W japońskich terminach matematycznych kanji '数' (/ kazu /, / suu /) jest często używane jako przyrostek do opisania liczb, a matematyka nazywa się '数学' (suugaku) literackim „uczeniem się liczb”, a kanji oznacza „Badanie liczb”. Na liście terminów wielokrotnie znajdziesz „数”.

parzyste: 偶数 (gusuu); 
nieparzyste: 奇数 (kisuu); 
liczby pierwsze: 素 数 (sosuu); 

Cztery operacje arytmetyczne (四 則 演算) w japońskiej arytmetyce i numerologii: 

dodaj: 足 す (tasu); 
odejmij: 引 く (hiku); 
pomnóż (przez): 掛 け る (kakeru); 
podziel (przez): 割 る (waru); 
suma: 総 和 (souwa); 
średnia: 平均 (heikin); 

Cztery działania po japońsku

Jak wyliczyć wibracje nazw, imion i nazwisk po japońsku 


W japońskiej i podobnie chińskiej numerologii, aby odnaleźć wibrację słów zapisanych w imionach i nazwiskach pisanych znakami tradycyjnymi czyli Kanji, zlicza się w imionach oraz nazwiskach i nazwach liczbę kresek, które tworzą zapisywane a tamteszych językach stare kanji. Przykładowo możemy sprawdzić ilość kresek w nazwie miejscowości, pierwszej stolicy Japonii czyli w mieście Kioto (Kyoto). Nie przeliczamy nic w alfabecie łacińskim czy tam romanizacji, ale w oryginalnym piśmie japońskim lub chińskim. 

KYOTO: 京 (Kyou) 都 (To), zawiera dla znaki, pierwszy pisany ośmioma kreskami (trzeba umieć pisać po japońsku aby to wiedzieć), a drugi pisany jest w pokazanej tutaj wersji jedenastoma kreskami, zatem razem Osobonazwa (Nazwa Starej Stolicy Cesarskiej) ma 8+11 czyli 19 kresek, co daje wibrację numerologiczną 19 sumowaną dalej do 1+9=10 i 1+0=1, co pewnie nie wydaje się łatwe dla osób nieznających japońskiego czy chińskiego. Osoby mające wprawę w pisaniu po japońsku i używaniu Kanji (dawnych znaków pisma) z łatwością sobie poradzą, a dla miejsc oraz imion bardzo starożytnych należy znaleźć Kanji możliwie najstarsze (Nazwa Rodu, Miasto), zwykle z większą liczbą kresek niż we współcześnie uproszczonym piśmie japońskim. 

Kyoto zatem, to numerologiczna Jedynka (1), z tłem (10) oraz pierwszą sumą (19), aby Cesarz Jimmu (Dźimmu, Dzimmu) i jego następcy mogli być wibracyjną alfą i omegą (z cyfr to akurat 19, a także doskonałą 10 władającą symbolicznie dziesięcioma kierunkami świata i ludźmi dziesięciu żywiołów, a także Jedynką w sumie, gdyż władca to jednak zawsze Król, Imperator, Słońce, które symbolizowane jest astrologicznie wibracją cyfry Jeden. 

TOKYO: 東 (Tou) 京 (Kyou) - aktualna stolica Japonii to także dwa znaki pisma, Tou mające osiem kresek oraz Kyou jak Kyoto także osiem, razem wibracja liczby (16), po zsumowaniu 1+6=7 mamy wibrację (7) dla nazwy czy imienia egregora japońskiej stolicy. 

Nazwa państwa japońskiego czytana w oryginale Nihon lub Nippon to także dwa znaki pisma, gdzie mamy 日本 (Nippon, Nihon) pisane od 640 roku, a wcześniej znak 倭 i nazwa Wa lub Yamato. Kanji Słońca 日 (Ni) to cztery kreski w pisaniu kaligraficznym japońskich znaków, a kanji kraju (本) to pięć kresek w zapisie. Razem mamy cyfrę (9) czyli z nazwy czy imienia, Japonia jako Nihon czy Nippon to numerologiczna wibracja (9), Dziewiątka. dawna jednoznakowa nazwa Wa lub Yamato (倭) w pisowni dziesięć kresek, zatem wibracja liczby (10) po zsumowaniu dająca słoneczną Jedynkę (1), podobnie jak Kyoto. 

UESHIBA MORIHEI - osobonazwa pewnie zainteresuje wszystkich miłośników aikido i aiki-jutsu, w tym szkoły Daitoryu. W japońskim zapisie Kanji mamy nazwisko i imię zapisane jako: Ue-shiba Mori-Hei 植芝 盛平 - gdzie Ue (植) ma w pisowni japońskiej 12 kresek, Shiba (芝) ma 7 kresek, Mori (盛) w zapisie ma 11 kresek, a znak Hei (平) w piśmie kreskowym ma 5 kresek. Razem zliczamy 12 plus 7 plus 11 plus 5, co daje w sumie 35 i wibrację 3+5 równą (8), zatem ósemkę numerologiczną z nazwiska i imienia rodowego. 

Ue-Shiba - nazwisko rodowe razem to wibracja 19/10/1 zatem rodowa Jedynka obrazowana przez cesarskie Słońce. Liczba imienia Mori-Hei to 11+5=16 co po redukcji daje (7) czyli Siódemkę. 

Podstawą do wnioskowania o osobowości jest główne imię lub imiona razem, a o karmanie rodu nazwisko i/lub z osobna nazwisko rodowe, w tym wypadku, osoba nosi nazwisko swojego rodu znane od wielu pokoleń, co wzmaga jego wydźwięk karmiczny. 

Używamy zliczania w trybie porządkowym, po ilości kresek w znakach, liczby bez redukcji, co odpowiada liczbie Psyche w tradycji numerologii orficko-pitagorejskiej dla każdego znaku-słowa pisanego Kanji. Sumy zredukowane oraz rozwinięcia takie jak analog Nous oraz Gematrikonu z liczbami w postaci jedności, dziesiątek i setek tworzymy odpowiednio. Liczba kresek powszechnie nauczanych znaków Kanji zawiera się w granicach od 1 kreski do 33 kresek, co daje solidny odpowiednik alfabetu greckiego czy lacińskich, gdzie wibracja liczby wynika z porządku liter w alfabecie podstawowym (starogreckim 27 literowym, łacińskim poszerzonym 26 literowym, arabskim 28 literowym etc). W Kanji liczba kresek w zapisie znaku decyduje o pozycji w porządku numerologicznym. Pojęcia odnoszące się do trójsfery Soma-Psyche-Nous w japońskim to m.in. 

Karada 体 - Ciało, Soma. Sozai 素材 - fizyczny, materialny. 
Tamashī 魂 - Dusza. 
Seishin 精神 to Duch, Umysł, Serce, Intencja; Nous. 
Reikon 霊魂 - Duch, Sfera Duchowa, Źródło Dusz. 
Kami 神 - Duch, Bóstwo, Duch Święty. 

Z nazwiska i imienia (w Japonii najpierw podaje się nazwisko rodowe, a potem imię własne), można zbudować bez problemów portret numerologiczny NPS (Nous-Psyche-Soma), chociaż w azjatyckich tradycjach częściej używano kwadratów numerologicznych, magicznych, trójkątów oraz gwiazd pięciu żywiołów dla analiz arythmologicznych. Wibracje słów cząstkowych sylab-znaków traktujemy jako zapis kolumny Psyche czyli środkowej. 

Portret trójkolumnowy NPS: 

Kanji -  N  - P  -  S 

植       - 111 - 12   - 3 - 
芝       - 106 -   7   - 7 - 
盛       - 110 - 11   - 2 - 
平       - 104 -   5   - 5 - 
Suma= 431 - 35 - 17 - 
II suma: 8  -  8  - 8 -  

Nous Ueshiba Morihei to wibracja 431/8, Psyche wibracja 35/8, a Soma to wibracja 17/8 czyli całkiem elegancko jak na Mistrza sztuk walki, co w swoich czasach musiał brać udział w prawdziwych wojnach i bitwach oraz wielu pojedynkach na śmierć i życie. Dobrze, że cykl życiowy w obrazie kolumny Soma jest wzrostowy od (3) do (5). 

Oczywiście określamy jeszcze jakości In/Yo (Yin/Yang) dla wibracji numerologicznych, a jak wiadomo parzyste są żeńskie (In), a nieparzyste są męskie (Yo), zatem jak widać w portrecie NPS mamy wibracje Yo (parzyste w sumach końcowych), samo Ueshiba to wibracja Yo/Yo/In dla NPS, zaś Morihei Yo/Yo/In dla NPS. 

Liczba kresek w Psyche, dla Ueshiba to (19) co symbolizuje raczej twarde życie pełne trudności, taki karman rodowy nazwiska. Ten typ wibracyjny osoby karmicznie ma trudności z utrzymaniem swojego sukcesu. Nie jest dobry w zajęciach grupowych. Nie nadaje się do biznesu i sprzedaży. Nawet jeśli osiągnie sukces dzięki ciężkiej pracy, może go stracić przez duży wypadek czy jakiś stan nadzwyczajny. Kto zna historię życia Ueshiba Morihei ten wie ile razy tak właśnie było i musiał zaczynać wszystko prawie od nowa. 

Niektóre metody badania imion japońskich oraz chińskich zliczają każdą sąsiadującą parę znaków z członów imion i nazwisk, co można szczególnie w taoistycznych tradycjach i w shinto łatwo znaleźć. Wnioski płyną z wibracji pierwszej sumy końcowej bez redukowania do postaci jednocyfrowej. W personaliach Ue-Shiba Mori-Hei mielibyśmy jeszcze zliczenie Shiba+Mori (7+11=18) oraz Ue+Hei (12+5=17) dla pełnego obrazowania wibracji. Potrzebna jest przewaga pomyślnych sum nad niepomyślnymi aby wnioskować o pomyślnych, dobroczynnych personaliach. Idealnie jak pierwsza suma końcowa jest jak najbardziej pomyślna i dobroczynna. 

O operacjach numerologicznych na japońskich Kanji (Imionach, Nazwiskach i Miejscowościach oraz Miejscach mających Duszę) można wiele napisać, także o obliczaniu kresek znaków cząstkowych z jednego złożonego z kilku części Kanji (Znaku)... Obliczanie wibracji daty w starym księżycowym kalendarzu także... 

W przedmiotach astrologii i numerologii wiele można się nauczyć chociaż nie są to szybkie studia, a raczej spokojna i żmudna nauka wraz z nabieraniem doświadczenia w pracy. 

... c.d.n... 

Zajrzyj znowu! Zapraszamy! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Marek Trymbulak - 5 dan aikido - odszedł w 2023 roku

Bochnia - zmarł znany trener aikido i fizjoterapeuta Marek Trymbulak  W niedzielę dnia 3 września 2023 roku po długiej i nierównej walce z c...